نصب نرم افزار پارکینگ در ویندوز XP بخش 2-sql express 2008

آموزش نصب نرم افزار پارکینگ در ویندوز XP (بخش 2) نصب sql express 2008

پس از دانلود فایلهای پیش نیاز طبق آموزش نصب نرم افزار پارکینگ در ویندوز xp بخش 1 اکنون پس از نصب Windows Installer4.5  نوبت به نصب DotNet4.0  است که در پوشه SetUp  موجود است.اگر دات نت بالاتری قبلا نصب نموده اید نیاز به نصب این بسته نخواهید داشت. در هر حال پس از این مراحل سیستم کامپیوتر خود را ریست کنید.

در این مرحله از نصب با توجه به نوع سیستم خود میبایست به نصب SQL یا پایگاه داده اقدام کنید.اگر سیستم تک کاربره خریداری نموده اید نصب SQL Express 2008  را آغاز کنید و اگر سیستم پارکینگ شما چند کاربره است میبایست SQLServer2008  را نصب نمایید.

اکنون مراحل نصب برای SQL Express 2008 را شرح میدهیم:

فایل SQLExpress.exe را از پوشه SetUp  اجرا کنید و مطابق شکل ذیل گزینهای علامت زده شده را کلیک کنید.

در مرحله بعد انتخاب نام instance بسیار مهم است چرا که در برنامه جهت اتصال به بانک اطلاعاتی نقش کلیدی دارد.مطابق شکل زیر نام instance  را SqlExpress  انتخاب کنید.

انتخاب نوع DartaBase Engine  و سپس برگنشان Collation ضروری است.

در مرحله بعد با استفاده از کلید Customize   زبان بانک اطلاعاتی را بر روی ARABIC_CI_AS  انتخاب کنید، مطابق شکل ذیل.

نصب sql express 2008

در مرحله بعد مطابق شکل زیر دسترسی به بانک اطلاعاتی را بر روی Mixed Mode  انتخاب کرده و در بخش پسورد عدد یک را تایپ کنید.سپس با استفاده از کلید Add  کاربری مدیر Administrator  را اضافه کنید.

نصب sql express 2008

بقیه مراحل را تا انتهای نصب بصورت ذیل تا پایان نصب طی کنید.

پس از پایان نصب sql express 2008 میتوانید برای خواندن ادامه مراحل نصب نرم افزار پارکینگ به بخش 3 این آموزش مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که مراحل نصب نرم افزار را مطابق آنچه در آموزشها برای شما انجام میدهیم انجام دهید زیرا نصب اشتباه مراح باعث میشود که شما مجبور شوید مجددا ویندوز خود را تعویض و مراحل را دوباره انجام دهید.