نصب کنترلر راهبند در نرم افزار پارکینگ

بورد هوشمند کنترلر راهبند ( مستقیم )

  • کنترلر راهبند مستقیم با آی سی

بورد کنترلر راهبند نرم افزار پارکینگ

از این برد الکترونیکی جهت باز و بسته کردن راهبند از طریق نرم افزار اتوماسیون پارکینگ استفاده میشود.این کنترلر در دو مدل طراحی شده است یکی بر اساس آی سی و دیگری بر اساس رله طراحی شده است که استفاده از آن بر اساس نوع راهبند تغییر خواهد کرد.در هر حال بدون توجه به نوع راهبند جهت استفاده از این کنترلر آنرا به سیستم وصل کنید و فایل PL2303-Prolific_DriverInstaller_v1200.exe را از پوشه SetUp  برنامه نصب کنید.

اگر مراحل نصب را بدرستی انجام داده باشید در بخش Device manager   میتوانید پورت اختصاص داده شده به دستگاه را مشاهده نمایید.

اتصال به راهبند:

از کنترلر راهبند 2 عدد سیم خروجی به رنگهای مشکی و قرمز خارج شده است.کافیست رنگ قرمز را به Open  و مشکی را به منفی(مشترک) متصل کنید.

اگر در اتصال سیم کابل به راهبند اشتباه عمل کنید راهبند از طریق برنامه پارکینگ عکس العملی نخواهد داشت، در اینجا کافیست اتصال سیمها به راهبند را جابجا کنید یعنی مشکی را به کلید Open  وصل کنید.

 

  • کنترلر راهبند مستقیم با رله

بورد کنترلر راهبند

نصب بخش درایور سخت افزاری این قسمت با کنترلر مستقیم با آی سی ‏3.2.3.12 یکسان میباشد. بخشهای متفاوت این کنترلر آداپتور 12ولتی کنترلر است که برای تغذیه رله ها استفاده میشود و دو رله خروجی که عملیات باز و بسته کردن راهبند را انجام میدهند.

در این بورد از 2 رله با قدرت 10 آمپر استفاده شده است که یکی برای باز کردن و دیگری برای بستن راهبند مورد استفاده قرار میگیرد.

دو جفت کابل مشکی-قرمز از کنترلر خارج شده است که فیش نرگی برای کلید Open(باز) و فیش مادگی برای کلید Close (بسته )استفاده میشود.

بورد کنترلر راهبند نرم افزار پارکینگ

برای اتصال کابلها به راهبند کافیست هر زوج از کابلها را به کلید مربوطه متصل کنید به اینصورت که سیمهای قرمز به کلید مربوطه و سیم مشکی مشترک (منفی) خواهد بود.

نکته: اگر دانش کافی برای اینکار ندارید حتما از یک متخصص فنی برای اینکار استفاده کند.