مزایای دوربین تحت شبکه

در پروژه های دوربین مداربسته نظارتی انتخاب نوع دوربین دغدغه اصلی است . زیر ساخت مورد نیاز نوع و قیمت دوربین IP و آنالوگ با هم تفاوت های زیادی دارد .سعی داریم چند نکته مهم از تفاوت ها و نحوه انتخاب با توجه به شرایط کاری را شرح دهیم.

رزولوشن بالا:

دوربین های تحت شبکه محدودیت های دوربین های آنالوگ را در رزولوشن ندارند .به همین علت در محیط ثابت در پرو|ژه ها با توجه به قابلیت بزرگ تر بودن تصویر تعداد کمتری را نیاز است استفاده شود.

دربهترین حالت دوربین آنالوگ میتواند تصویری به ابعاد 480*704 را نسان دهد که در مقابل دوربین های تحت شبکه میتوانند تا 26 مگاپیکسل تصویر ار نشان دهند.

راحتی در نصب و راه اندازی:

بر خلاف دوربین های انالوگ نصب و راه اندازی دوربین های تحت شبکه راحت تر است چرا که با یک کابل شبکه میتوان تصویر صدا و قابلیت حرکت های دوربین را ایجاد نمود.مچنین در دوربین هایی که POE هستند میتوان از طریق همین کابل شبکه تامین برق دوربین را نیز انجام داد.

دیجیتال بودن

از انجایی که دوربین های تحت شبکه با جدید ترین فرمت تصویر برداری ها فیلم های را ذخیره میکنند با تغییر به فرمت های دیگر یا دستگاه های پخش کننده دیگر افت کیفیتی ایجاد نخواهد شد.همچنین در پرو|ژه هایی مانند پارکینگ هوشمند پلاکخوان که اغلب تصاویر ثابت هستند با نادیده گرفتن این قسمت ها پهنای باند کمتری را اشغال میکند.

هوشمند بودن :

دوربین های تحت شبکه قابلیت این را دارند اضافه بر ارنتقال تصاویر امکانات بیشتری ارائه کنند. تراشه پردازشگر طراحی شده در این دستگاه ها می تواند فشاری که بر کاربر وارد می شود را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهد، اطلاعات مهم درپروژه را منتقل کند و عملکرد سیستم نظارت تصویری را بالاتر ببرد .​با فعال کردن قابلیت تشخیص حرکت ، این دوربین ها می توانند هر اتفاقی در صحنه را بلافاصله ثبت و به مدیر یا اپراتور اعلام کند. یک سیستم آلارم داخل دوربین ها ایجاد شده که در صورت ایجاد شدن مشکل در روند عملکرد دوربین به سرعت هشدار داده میشود.​امکان مهم دیگر دوربین ها امکان تشخیص خط حرکت است. این قابلیت می تواند یک مسیرمجازی از حرکت تمام اجزای در حال حرکت تصویر را مشخص نماید تا بتوان هر رخ داد را به آسانی دنبال کرد.امکان های دوربین های IP می تواند با اضافه کردن قابلیت های دیگر افزایش یابد.

یکدست بودن:

در دروبین های تحت شبکه انتقال حرکت انتقال صوت و تصویر و همچنین جریان مصرفی دوربین همه تنها با استفاده از یک کابل امکان پذیر است. این به معنی صرفه جویی در هزینه مصرفی راحت ترشدن نصب و اجرا و یکدست بودن سیستم را در بر خواهد داشت . در یک دوربین گردان اسپید دام انالوگ برای حرکت چرخشی و حرکت لنز نیازمند یک کابل جداگانه است. اگر نیاز باشد صدا را دریافت کنید مجددا یک کابل دیگر همکشیده میشود. در نظر بگیرید این کابل ها علاوه بر دو کابل انتقال تصاویر و منبع برق است . علاوه برهزینه کمتر ایجاد بستر در دوربین های ای پی امکان یکپارچه سازی بیشتر وجود دارد .شما میتوانید با افزودن آپشن های اضافی امکان باز و بسته کردن گیت ورود و خروج را نیز به ان افزود که در سیستم های تشخیص پلاک هوشمند راهبند توسط دستگاهی به نام کنترلر راهبند امکان پذیر است.

امنیت داخلی:

یکی ازقابلیت دوربین های تحت شبکه این است با ایجاد پسورد مشخص کنید چه فردی بتواند چه دروبینی را مشاهده نماید . و تصاویر شما از هر نظر امنیت خواهد داشت .​تصاویر دوربین های آنالوگ امن نیست. بدلیل وجو نداشتن از رمز گذاری یا روشی برای دامنه کاربری ، تصاویر دوربین های آنالوگ به سادگی قابل دزدی و یا حتی تغییر یا حذف می باشند و این باعث مشکل در مانیتورینگ دوربین می شود . ​علاوه بر پسورد HTTPS وپشتیبانی VPN ، دوربین های تحت شبکه می توانند از فیلتر های IP address و IEEE 802.1x استفاده کنند.

از این قابلیت در اتوماسیون پارکینگ و نرم افزار مدیریت پارکینگ استفاده می گردد.