مشکلات متداول نرم افزار پارکینگ

مشکلات متداول نرم افزار اتوماسیون پارکینگ دلتا

  • کارتخوان کار نمیکند

ابتدا مطمئن شوید مراحل نصب درایور سخت افزاری را درست انجام داده اید. برای این منظور به نصب کارتخوان RFID EM18 مراجعه کنید (‏3.2.3.1)، در مرحله بعدی به روشهای زیر عمل کنید:

  • بوغ میزند ولی کارت را نمیخواند

احتمالا کارتخوان را به پورت اشتباهی وصل کرده اید.برای این منظور بر روی MyComputer کلیک راست کنید سپس Mange و بعد از آن گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

سپس از منوی درختی سمت راست گزینه Ports  را انتخاب کنید.پورت موجود کارتخوان موجود در این گزینه باید با پورت تنظیم شده در نرم افزار یکی باشد:

مشکلات متداول در نرم افزار اتوماسیون پارکینگ دلتا

اگر یکی نبود جای کارتخوان را جابجا کنید تا یکی شود.پس از تنظیم از اتوماسیون پارکینگ خارج شوید و مجدد وارد شوید.

اگر مشکل برطرف نشد احتمالا نسخه دیگری از نرم افزار کنترل پارکینگ کارتی باز است که پورت باز مانده و کار نمیکند.میتوانید سیستم عامل را Log Off کنید و مجدد وارد نرم افزار شوید.

اگر بازهم همشکل برطرف نشد، کابل متصل به کامپیوتر را بکشید، سپس سیم منبع تغذیه(آداپتور) کارتخوان را بکشید سپس سیستم را ریست کنید.اکنون مجدد فقط کابل usb کارتخوان را به پورت سیستم متصل کنید و سپس وارد نرم افزار شوید.

  • بوغ نمیزند کارت هم نمیخواند

کابل متصل به کامپیوتر را بکشید، سپس سیم منبع تغذیه(آداپتور) کارتخوان را بکشید سپس سیستم را ریست کنید.اکنون مجدد فقط کابل usb کارتخوان را به پورت سیستم متصل کنید و سپس وارد نرم افزار شوید.

اگر بازهم صدایی از کارتخوان درنیامد احتمالا کارتخوان آسیب دیده است و کاری از دستتان ساخته نیست.

  • کارتخوان شماره کارتهای ناشناس شناسایی میکند

اگر مطمئن هستید که کارتی را که روی کارتخوان قرار داده اید ثبت و فعال است و بازهم هر بار شماره سریالهای متفاوتی دریافت میکنید احتمالا پورت همنام با کارتخوان را باز کرده اید، مثلا پورت مبلغ یا پورت ظرفیت را با کارتخوان همنام انتخاب کرده اید. به صفحه تنظیمات نرم افزار کنترل تردد پارکینگ مراجعه کنید و آنرا اصلاح کنید.

اگر مشکل برطرف نشد کابل متصل به کامپیوتر را بکشید، سپس سیم منبع تغذیه(آداپتور) کارتخوان rfid پارکینگ را بکشید سپس سیستم را ریست کنید.اکنون مجدد فقط کابل usb کارتخوان را به پورت سیستم متصل کنید و سپس وارد نرم افزار شوید.

اگر بازهم مشکل ادامه داشت با ما تماس بگیرید.

  • در زمان دریافت رمز نرم افزار پیام غیر فعال شدن رمز میدهد

اگر از نرم افزار تحت شبکه پارکینگ استفاده میکنید و این خطا مربوط به سیستم کلاینت است احتمال زیاد شبکه ایراد دارد.ممکن است کابل شبکه سیستمتان قطع شده باشد و یا کامپیوتر سرور از دسترس خارج شده باشد.پس ابتدا آنها را بررسی کنید.

اگر موارد فوق مشکل شما را حل نکرد احتمالا سرویس SQL سیستم شما یا سرور متوقف شده است، برای این منظور با یک ریست کردن سیستم یا کمی صبر مشکل حل میشود، و نیز میتوانید این سرویس را بصورت دستی فعال کنید.

برای فعال کردن سرویسهای اس کیو ال به :

Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools

و سپس Services مراجعه کنید:

مشکلات متداول در اتوماسیون پارکینگ دلتا

مطابق شکل بالا سرویس SQL مربوطه را Start کنید.

اگر بازهم مشکل حل نشد احتمالا بدلیل عدم رعایت موارد امنیتی نرم افزار پارکینگ لاک شده است و یا ویروس سرویسها یا فایل اجرایی شما را دستخوش تغییرات کرده اند، در این مرحله میتوانید با ما تماس بگیرید و یا نسخه بروز نرم افزار هوشمند پارکینگ را دانلود و آپدیت نمایید.