تفاوت مقایسه فرمت H265 و H264 دوربین

تفاوت مقایسه فرمت H265 و H264 دوربین

 

برای دانستن تفاوت مقایسه فرمت H.265 و H.264 دوربین های آی پی  ip در Hi silicon  اسم  یک نیم هادی بی نظیر و همچنین یک برند جهانی تولید  IC است. اخیرا این شرکت قطعه جدیدی در دوربین های IP را رو نمایی کرده است که میتواند ازکم حجم سازی H265+ برای ویدیو ها پشتیبانی کند.در گزارش معتبر این شرکت که منتشر شده است، H.265+ میتواند تا 50 % از حجم ارسالی اطلاعات در یک واحد زمان را در سیستم های  نظارت تصویری کاهش دهد.

در سیستم کنترل تردد استفاده از فشرده سازی این الگوریتم کمک میکند تا پلاک خودرو در فاصله دورتر شروع به پردازش کند.

چگونگی فشرده سازی تصاویر در فرمت H264:

در ابتدا این نوع کدینگ  تصویر درهر فریم به دنبال نقاط همرنگ هستند. الگوریتم متراکم سازی  تصور را به  بخش ها ی محتلف  که ماکروبلاک گفته میشود تقسیم میکند. و بدون اینکه هر پیکسل را جدا گانه دخیره سازی کند، رنگ پیکسلهای مشابه را با هم دخیره میکند و حجم خروجی تصویر را کاهش میدهد به این نو ع فشرده سازی  درون فریمی  گفته میشود.

تفاوت مقایسه فرمت H265 و H264 دوربین

تفاوت مقایسه فرمت H265 و H264 دوربین

فنآوری  دومی که این نوع فرمت تصویر از ان استفاده میکندبررسی و فشرده سازی بین فریمی تصاویر است  دستورالعمل فشرده سازی در این  حالت با بررسی چند فریم به نقطه های ثابت و نقاط متحرک تصاویر پی میبرد. در این حالت بدون افت کیفیت تصویر حجم تصویر به میزان بسیار زیادی کاهش میابد.

 در الگو ذخیره سازی H .265  با بهتر کردن این الگوریتم فشرده سازی کمک بسیاری به کم حجم کردن تصویر کرده است در روش قبل بعد از بررسی  فریم های متوالی ماکروبلاک های ثابت و متحرک را این دستور العمل شناسایی میکرد اما در نهایت ابعاد 16*16 پیکسل ان را مدیریت میکرد اما در  فرمت H.265  این میزان تا سقف 64*64 پیکسل افزایش می یابد.این افزایش کمک میکند تا در میکروبلاک های محرک هم بلاک های ثابت شناسایی شود و در نهایت باعث کاهش چشمگیر حجم تصاویر میگردد. تفاوت مقایسه فرمت H265 و H264 دوربین :

در سیستم کنترل تردد با استفاده از پردازش تصویر ارسالی از دوربین میتوان پلاک خودرو را در نرم افزار ثبت نمود

میزان تفاوت فرمت H.264  و  H.265 چقدر است؟

تفاوت مقایسه فرمت H265 و H264 دوربین

تفاوت مقایسه فرمت H265 و H264 دوربین

در تصویر بالانشان میدهد در رزولوشن برابر میزان کم حجم سازی در فرمت H .265  حدود 50 درصد فرمت H.264 میباشد.

در نمونه سازی تصویر زیر میتوان نفاوت کیفیت و حجم تصویر در این دو فرمت را میتوان مشاهده کرد.

پیTASVIR NAHAEY

سیستم پارکینگ برای بهبود و رفع مشکلات مدیریت پارکینگ ها تهیه و تولید گردیده است .

مزیت استفاده از فرمت H.265 در نرم افزار پلاک خوان سرعت بخشیدن به پروسه پلاک خوانی است.پردازش تصویر ارسالی از دوربین حجم زیادی از CPU را اشغال میکند و به همین منظور معمولا برای سیستم های ANPR توصیه میشود حداقل از CPU core I5 استفاده گردد . حجم تصویر ارسالی در این فرمت با کیفیت برابر 50 درصد کمتر از فرمت H264  است و این باعث استفاده کمتر از CPU میشود  به عبارتی  در صورت استفاده از دوربین هایی که قابلیت کدینگ تصاویر با این فرمت را دارند  میتوان از CPU با کلاک پالس کمتر یا CPU I3 که مقرون به صرفه تراست استفاده کرد . در نتیجه برای صرفه جویی در هزینه برای راه اندازی اتوماسیون پارکنیگ توصیه میگردد حتما از دوربین های با این قابلیت استفاده کرد.